13 februari 2007

Trött hjärna, trötta axlar

I onsdags började diskmedlet ta slut. I fredags var det riktigt slut. Den senaste veckan har jag eller kära hustrun varit affären ungefär 12 gånger. Tror ni att vi har kommit ihåg diskmedlet? Det är sanslöst! Flera gånger har vi åkt till affären enbart för att köpa diskmedel, och ändå kommer vi hem utan. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Är det mitt undermedvetna som försöker berätta för mig hur otroligt tråkigt det är att diska? Såja, såja, lilla id, snart ska vi köpa diskmaskin.

I söndags spikade vi upp innertaket i utbyggnaden. Det är så fint! Svärfar var här och hjälpte till. Hans ursäkt var att det var mycket lättare för honom eftersom han är så pass mycket längre. Jo, men han var fortfarande tvungen att stå på stege, så så stor skillnad var det inte. Det var skönt att vara tre. Vi hade grejat det på egen hand, och det hade varit ännu bättre att vara fyra, men nu blev det som det blev, och det blev bra.

Vi har bestämt oss för vilket kakel vi ska ha i badrummet, och i vilka nyanser och storlekar. Äntligen! Vi har tittat på kakel och klinker i ett år nu.

3Debattinlägg:

Blogger Översättarhelena tycker...

Det påminner om när några av barnen i Bullerbyn går till affären och sjunger "En bit falukorv utav den bästa" hela vägen för att komma ihåg vad de ska handla. Och förstås glömmer att köpa just falukorv.

13 februari, 2007 17:35  
Blogger aequinoxia tycker...

Det hade jag faktiskt glömt, Helena. :-) Men nu har du löst något jag har gått och grubblat på länge. Varför i all världen är jag mest lik Lisa i Bullerbyn! Se hit

Monica: Vad skönt att det inte bara är jag!

Både jag och kära hustrun är uppvuxna med diskmaskin. De rutinerna går (fortfarande) automatiskt (hoppas jag). Vi får väl se. Men diskmaskin ska vi ha i vårt nya kök.

14 februari, 2007 06:53  
Anonymous Anonym tycker...

Vad roligt det låter att bygga och renovera och hålla på. Ibland saknar jag sånt med att bo i lägenhet.

14 februari, 2007 09:28  

Skicka en kommentar

<< Home