19 januari 2007

Klumpigt, qnoxa

I går började det plötsligt lukta riktigt illa hemma i vår lilla stuga. Vad sjutton var det som stank så? Avloppet? Nej, det luktade inte riktigt så. Någon av hundarna? Nej. Stanken förföljde mig, och det var värst inne på toa. Det tyckte inte kära hustrun, och jag fick dra slutsatsen att det var jag som luktade så fruktansvärt illa. Vi jobbade och slet, och det var inte läge att gå och duscha, så vi fick stå ut med den konstiga lukten.

Tills kära hustrun tittar på mig och säger "vad konstig du ser ut i håret". Ja, jo, det blir ju så när man har sågspån i det, tänkte jag, men kände på det. Konstigt. Vad sjutton hade jag gjort med det.

Då förstod jag. Jag hade lagt in mer ved i en het spis, och kommit för nära med huvudet. Bränt hår, var det som osade i hela huset. Tre hårborstningar och två tvättar senare känns det normalt igen, om än lite konstigt på de ställen där topparna är bortbrända. Jag luktar inte illa längre heller, tack och lov.

7Debattinlägg:

Anonymous Anonym tycker...

Men herregud, människa, ska du bränna hela skallen av dig?

19 januari, 2007 11:34  
Blogger ajja tycker...

hehe. Bra att hela håret inte rök! Vilket får än att undra vad du har får hårkvalle som slutade brinna i topparna. Tur i allafall!

19 januari, 2007 11:44  
Blogger aequinoxia tycker...

Nej, inte hela skallen, lyckligtvis.

Det började aldrig brinna på riktigt. Det blev nog bara för varmt, så att håret började smälta där det var för nära.

19 januari, 2007 12:46  
Anonymous Anonym tycker...

Just ja, tv-kanaler var det ja! Något särskilt utbud ni vill ha hjälp med?

19 januari, 2007 16:35  
Blogger aequinoxia tycker...

Vi vet inte riktigt vad som finns...

När vi bodde i lägenhet tittade vi mest på fyran och History Channel.

Vi gillar filmer, dramaserier, hjärndöda amerikanska komedier, och intressanta dokumentärer som har vetenskap eller religion eller historia att göra. Gärna egyptologi eller arkeologisk kristendom.

19 januari, 2007 18:13  
Blogger Ica tycker...

Ajaj, akta håret. Nu har jag suttit och läst på din blogg, och kommenterat på pappainlägget. Sedan tycker jag du ska satsa på agility med vovven. Det är ju hur roligt som helst!

21 januari, 2007 21:30  
Blogger aequinoxia tycker...

Jo, agility verkar kul. Vi tog bebisbanan ett varv i går när vi ändå var på hundklubben, och passade på att testa det stora a-hindret och det stora däcket också. Vovven tycker det är jätteskoj.

Ledaren för bebisagilityn tyckte att vi skulle satsa på katastrofsök, men det känns för seriöst.

22 januari, 2007 06:59  

Skicka en kommentar

<< Home