15 december 2006

Man blir så snäll och glad av pepparkakor

Har jag världens raraste lilla fru, eller? Jag älskar pepparkakor, och lägger en del points på det så här års (kanske 5 i veckan eller så). I går kom hon hem med ett pepparkakshjärta till mig där det stod "gullegris" i vit glasyr.

Gårdagens hemlisbloggare kunde jag inte gissa mig till. Inte heller kände jag igen namnet i facit. Men när Lotten nämnde Poas dagbok gick det upp ett ljus för mig. Jag älskade den boken! Jag har tyvärr inte kvar den (om den inte ligger uppe på vinden hos mamma och pappa), men är så sugen på att läsa om den.

4Debattinlägg:

Anonymous Anonym tycker...

Jag köpte tre paket pepparkakor idag. Inte blir det av att baka i det här hushållet, inte. Köpekakor får gå lika bra.

15 december, 2006 09:12  
Anonymous Anonym tycker...

Jag ska baka pepparkakor imorgon. Det godaste som finns är mjölk och massor med pepparkakor att doppa med.

16 december, 2006 17:14  
Blogger aequinoxia tycker...

Jag dricker då inte mjölk, men det går bra med julmust också. Eller grönmögelost och glögg.

Blev pepparkakorna bra, Bästisgrannen?

17 december, 2006 11:44  
Anonymous Anonym tycker...

Näe, jag fick en släng av stora "julkomat". Jag sitter fortfarande i pyjamas:(

17 december, 2006 20:39  

Skicka en kommentar

<< Home