24 november 2006

Akta dig - qnoxa har sömnbrist

På tal om barn, förresten, varför envisas mammor med att visa tre album med foton på ungen från den första veckan i hans eller hennes liv? Varför envisas mammor med att i fyrtio minuter redogöra för förlossningen, från första värken tills ungen är mätt och vägd, inklusive så mycket smärta, blod och inkompetens det bara går? Varför envisas mammor med att tycka att konversation är att berätta vad underverket gör på dagis, vad han eller hon sa till den och den och vilka leksaker som är roligast?

Jag förstår att man har behov av att bearbeta upplevelsen, och jag tycker det är roligt att få insyn och uppdateringar när det är barn jag känner, men kom igen! Det finns annat att prata om, jag lovar.

Så där ja - det var dagens utbrott av subbighet. We'll return shortly.

5Debattinlägg:

Blogger Översättarhelena tycker...

Fyrtio minuters redogörelse för förlossningen? Det var inte mycket det :)

24 november, 2006 11:22  
Blogger aequinoxia tycker...

Det kan ha varit en timme och fyrtio minuter - jag tappade greppet om verkligheten lite...

24 november, 2006 11:45  
Anonymous Anonym tycker...

När barnen är små utsöndrar de feromoner ur en punkt på hjässan där fontanellerna ännu inte vuxit ihop. Låkar man andas in spädbarnsdoften blir man märkligt fixerad och fascinerad av allt som har med barnet ifråga att göra och man kan helt enkelt inte hejda sig. Man måste återberätta allt allt allt.

Jag kom lite för nära systersonen en gång och du vet ju att jag ibland har det dåliga omdömet att blogga om hans förträfflighet.

24 november, 2006 23:18  
Anonymous Anonym tycker...

Det är ju liksom det mest omvälvande som kan hända i en människas liv, tror jag, och man blir ju typ lite gripen av det, om man säger så. (Men man får ju försöka förstå att det inte är samma sak för andra som inte var där själva.)

26 november, 2006 12:05  
Blogger crrly tycker...

I agree... Myket kan man skylla på hormoner, men man kanske kan välja sina tillfällen.

29 november, 2006 10:35  

Skicka en kommentar

<< Home