09 november 2006

Vilse i djungeln

Alla är vi duktiga på något. Tyvärr finns det väldigt mycket jag *inte* är duktig på. Jag behöver en ny dator, och sitter här och sliter mitt hår över jämförelser mellan olika processorer, beslut om hur mycket ram-minne jag behöver och annat intressant och viktigt. Varför blev jag inte en tekniknörd?

4Debattinlägg:

Anonymous Anonym tycker...

Jag brukar tänka att det jag själv inte kan eller saknar, det skulle min partner ha... fast sen insåg jag att det vore att ställa orimliga krav. :(

09 november, 2006 10:41  
Blogger aequinoxia tycker...

Det brukade jag också tänka, men att hitta allt det jag saknar i en enda person - HA! Men jag hittade väldigt mycket. :-)

14 november, 2006 07:00  
Anonymous Anonym tycker...

Att köpa dator är så lätt nuförtiden, man behöver egentligen inte fundera så mycket. Säg bara att du vill ha en "PC med extra mycket minne" så blir det nog bra. Om du inte vill ha en *host* Mac förstås.

15 november, 2006 12:32  
Blogger aequinoxia tycker...

Jag har redan jagat Skåne runt efter en Mac en gång. Aldrig mer! Jag börjar tro att det är en hemlig klubb, där man måste ha en hemlig karta och ett hemligt lösenord.

Det blev en Packard Bell till slut, med mycket minne och dualprocessor. Och en 20'skärm. Grattis till mig!

20 november, 2006 09:33  

Skicka en kommentar

<< Home