11 december 2006

Byggbloggsuppdatering

Här skulle det egentligen finnas foton, men jag har varit alldeles för lat. Men bygget framskrider. Väggarna är isolerade och nästan helt gipsade. Jag har börjat isolera taket. Det börjar kännas som ett rum, helt enkelt.

I helgen satte vi in fönstren. Jag var förberedd på en lång dag, tungt arbete och flertalet svordomar. Kära hustruns föräldrar var här och hjälpte till, och det tog ungefär tre timmar innan fönstren satt på plats. För fyra fönster! Och inte en enda svordom. Sen bytte jag och svärmor om och åkte och handlade. När vi kom tillbaka med matkassar och färdigmat var fönstren skummade och klara. Härligt! Det kommer att bli så fint, så fint.

På fredag kommer svärfar hit och hjälper till att isolera färdigt taket. Som jag har sagt innan - anledningen till att män bygger hus är att de där tre extra decimeterna han har ger honom en otrolig fördel. Nåja, jag ska inte vara hemma. Jag ska på middag med FMF - Föreningen Militanta Frankofiler.

Vi ska äta god mat och dricka gott franskt vin och prata franska hela kvällen. Jag vill inte ens tänka på hur många points som kommer att gå åt.

Däremot borde jag hitta på en fin belöning till mig själv för att fira att 25 kilo fläsk nu är bortbantade, och jag är mer än halvvägs till mål. Hmmm... Vad har jag gjort mig förtjänt av?

7Debattinlägg:

Anonymous Anonym tycker...

25 kilo? Wow! Bra jobbat.

Nej nu blev jag osäker på vad man ska säga egentligen, ville bara sända lite beröm för det kan inte ha varit helt enkelt och ansträngningsfritt.

12 december, 2006 08:42  
Blogger aequinoxia tycker...

Tack, Petra!

Nej, det har väl inte varit det...

12 december, 2006 16:17  
Blogger ajja tycker...

Härligt! Jag är inne på - 27 med tio kvar ung. Jag satt länge fast på 25, men verkar ha brutit den trenden. Kul att bygget går framåt :)

12 december, 2006 17:58  
Anonymous Anonym tycker...

25 kilo?! Oj. Bara du slutar i tid, så du inte blir olycklig fotomodell!

12 december, 2006 23:34  
Blogger aequinoxia tycker...

Snyggt jobbat, ajja. Jag sitter också fast just nu - ett kilo upp, ett kilo ner... Skönt att jag inte är ensam, och skönt att det verkar gå att bryta trenden. :-)

Det är svårt att veta vad som är i tid, Annika, men tjugo kilo till ungefär är lagom. Jag har en extremt störd kroppsuppfattning, men jag har koll på mitt bmi, och jag har folk runt mig som hjälper till.

13 december, 2006 06:10  
Blogger crrly tycker...

"Skummade" fönster?



Ojojoj, grattis till minus 25 kilo, hoppas bara det finns aequinoxa kvar!


WV är heeelt oläsligt faktiskt... dlljilrk? Eller nåt... Alla bokstäver går in i varann.

Näpp, det var det inte. Nurå: gcpmik, go cp-mick! :)

13 december, 2006 17:46  
Blogger aequinoxia tycker...

Ja, crrly. Man sprutar in fogskum mellan fönsterkarmen och ramen kring fönstret så det ska bli tätt.

Tack, förresten, men som sagt finns det mycket att ta av. :-)

17 december, 2006 11:45  

Skicka en kommentar

<< Home