23 januari 2007

Älskade lilla pälsbarn

Så kom då snön även år... Jag är inte så förtjust i vare sig kyla eller snö, men så länge det inte blir värre klarar jag av det. Förra vintern var vidrig!

Däremot har jag en liten familjemedlem som är överlycklig. Han har alltid älskat att vara ute, men nu är det tydligare än någonsin. Han är så glad när han får vara ute och springa runt i snön, men jag är rädd att han fryser. Så mycket päls har han trots allt inte, och han frös redan i höstas när vi var på kurs på kvällarna. Jag får väl sätta på honom en tröja, och inte låta honom vara ute alltför lång stund i taget.

Är det något fel på mig? När jag får konstiga matsug brukar jag utgå från att jag har brist på något, och att kroppen försöker rätta till det. Vad sjutton är nu i obalans?

Gott att äta:
Grovt bröd med banan och hallonvinäger.
Riskakor med vinäger.
Stekt hackad lök.

Gott att dricka:
2/3 Coca Cola light
1/3 Fun light med jordgubbssmak.

4Debattinlägg:

Blogger Ica tycker...

AH! Jag som lämnade en lång kommentar om snö och hundar och blandning av drickor som nu bara åts upp av cybervärlden. Attans. Dessutom har jag glömt vad jag skulle skriva.

23 januari, 2007 17:55  
Anonymous Anonym tycker...

hm....här e så kallt att bara man tar sitt första andetag utomhus vill man krypa in igen. Björnar är nog inte så dumma, ide, bra idé, men honung är äckligt. du kan kanske sticka en tröja till hunden.

23 januari, 2007 21:04  
Blogger aequinoxia tycker...

Åh, vad trist, Ica. Jag hatar när kommentarer bara försvinner sådär. Jag undrar vart de tar vägen...

Fröken Norrland: Tänk på att björnar måste äta en massa barr och skräp för att täppa till ändtarmen så de inte ska behöva bajsa på några månader...

Hunden har en tröja, en röd, som han fick i födelsedagspresent av sin mormor.

24 januari, 2007 12:07  
Blogger Ica tycker...

Jag undrar med. Hur går det för valpen och agilityn?

27 januari, 2007 10:03  

Skicka en kommentar

<< Home