12 juni 2006

qnoxa goes modeblogg

Ännu ett ämne jag aldrig trodde att jag skulle blogga om. Men när nu Helena ber så fint, så får jag väl försöka mig på modebloggandet i alla fall.

Jag hade linnebyxor på mig. Till det hade jag en rosalilaaktig top med vita broderier. Den finns till beskådan och inköp hos en klädkedja nära dig, för en ganska ringa summa. Sandaler på fötterna och omålade tånaglar. Min kära hade vita linnebyxor och röd skjorta med trekvartsärm.

Värst var nog tjejen i korta jeansshorts, urringat linne och flipflopskor. Hon satt dessutom och sörplade kaffe ur en pappmugg under tiden.

Presenten? Jo, vi köpte en vacker, ljusgrön, klotformad kruka och i den planterade vi en sophora prostrata. En trevlig växt som i Japan används som böneträd. Kan det bli bättre till en växtintresserad präst? Annars fick hon mest böcker, samt några tavlor.

8Debattinlägg:

Anonymous Anonym tycker...

Jag trodde jag var ganska allmänbildad vad gällde hundar, trots att jag aldrig haft nån. Jag inser nu att jag inte vet ett skvatt efter det du skrev om din vovve. Som förresten är söt. Vilket jag borde ha sagt på en gång! Fy skäms på mej.

Roligt att qnoxa modebloggar! För jag hade tänkt göra en glamourblogg light. Det får komma sen när jag gör uppehåll i måleriet.

Japanskt böneträd lät som en jättebra present, fast jag vet inte hur det ser ut. Men tanken var nästan rörande.

Apropå ritualer - har du och din fru haft nån giftasritual?

12 juni, 2006 22:17  
Blogger Översättarhelena tycker...

Tackar, tackar, det låter fint!
Men ett prost-rata-träd! Tänk om hon faktiskt vill avancera till prost och inte alls ratar det?

13 juni, 2006 09:46  
Blogger aequinoxia tycker...

Varför vet du inte längre ett skvatt, Salt? Och vad menar du med giftasritual? Bröllop? Jo, det har vi haft ett, för snart två år sedan. Har jag inte berättat om det?

Jo, det är klart, Helena, att då passar det ju inte lika bra. Jag vill liksom inte hindra henne i karriären. Men jag tror inte att hon låter det spela någon roll, lyckligtvis.

13 juni, 2006 13:13  
Blogger crrly tycker...

Läst ikapp lite, och förresten är jag väldigt hedrad och glad över att du länkar till mig! Tack!

Okej, here goes: Vilken jädra bra modeblogg du skrev, det verkar vara din grej! Nej, jag är inte ironiskt ett dugg faktiskt, jag tyckte den var kul. "Vanliga" modebloggar är det tråkigaste jag vet, zzznark.

Supersöt vovve!!!! Vilket gosedjur! :)

Jag har inte sett GI Jane... men blev ju nästan sugen nu. Fast jag är ju pacifist och AVSKYR krigsfilmer, kan man ändå gilla den tro...?

Ni är inte kloooooooka som lägger rör själva!! Shit, shit, shit, vad jag är imponerad. Jävlar alltså!! Vi hade en firma här förra året som tog... eh, god tid på sig för att fixa vårt badrum, om man säger så Inte för att avskräcka dig, alltså1 ;) Hoppas för er skull att det blir fortsatt vackert väder ett tag, är nog inte det minsta roligt att klafsa runt där nere i gropen i regn.

13 juni, 2006 23:35  
Anonymous Anonym tycker...

Lagotto romagnolo och blenheimteckning. Lär mej vad det betyder! Jag älskar att spotta ur mej ord som låter märkvärdiga och lura folk att jag är mer insatt än vad jag är. Så jag nämner coracoideus i förbifarten liksom...

(OK, hundraser gick att googla på, men inte teckningen.)

Vet inte om du berättat om bröllopet... jag är lite senil. Jag vet att du skrivit en del om möhippor iallafall.

Vad gäller G.I. Jane... ähem. Jag gillar den inte. Min maniska syrra (nyligen benämnd bridezilla) har haft den som favoritfilm. Mest för att hon blev avis på musklerna, tror jag.

Crrly - jag hade avrått från att se den, men det här är ju inte min blogg så jag borde kanske knipa. ;)

Här hänger åskan i luften och några droppar regn har redan segnat ner. Det brakar nog loss ordentligt vad det lider. Tur att man står inomhus och målar.

14 juni, 2006 13:08  
Blogger crrly tycker...

Hej salt! Jag kan inte alltid kommentera i din blogg! Vet inte om det är bara hemifrån eller vad det är men det funkar inte, jag fastnar i spamfiltret och får skicka iväg nåt klagomejl till nån mejladress, buhu. Får du de klagolåtarna?

14 juni, 2006 14:22  
Anonymous Anonym tycker...

tjejen med linne och shorts var säkert holländare. De har ingen koll, går på bröllop i jeans och begravning i storblommigt.

15 juni, 2006 13:17  
Blogger den blyga tycker...

"Ännu ett ämne jag aldrig trodde att jag skulle blogga om."

"Jag är inte kristen, och kommer aldrig att bli det heller"

Var ej så säker!
Jag har, tror ja, citerat Piraten apropos en diskussion i en tågkupé om uppståndelsen, som förnekas:" Va´han ska bli förveånad..

18 juni, 2006 14:00  

Skicka en kommentar

<< Home