14 juni 2006

Bygguppdatering

Bygget fortskrider. Sakta men säkert. Rören är ju på plats, men det är mer som ska göras innan vi ska gjuta plattan på söndag. Sanden ska grävas ur lite till och tryckas ner. Allting ska jämnas till på 21 centimeter under murens överkant. På sanden ska det sen läggas isoleringsplattor och dessa ska helst hamna rakt. Sanden kan fixas till med hjälp av en "padda", men det har vi ju inte hyrt någon. Nej, vi tillverkade vår egen istället. En platta spikades på under vardera träskon, och sen har vi gått och stampat. Snacka om motion!

Jag läser ju inte så många modebloggar, Crrly, så jag vet ju inte riktigt hur det ska gå till. Och då blir det sådär. Och bygget får ta den tid det tar, helt enkelt. Det är ju lite lättare nu när vi ska bygga ett helt nytt badrum, jämfört med om man ska bygga om ett gammalt. Och vackert väder i all ära - men det är *svettigt*.

3Debattinlägg:

Blogger crrly tycker...

Jag SA ju att den var bra! :)



Hej salt, om du läser detta, jag skrev till dig efter GI Jane-kommentaren du skrev nedan!

14 juni, 2006 14:23  
Blogger aequinoxia tycker...

Jo, jag vet. Jag ville bara förklara *varför* den blev så bra. ;-)

15 juni, 2006 08:10  
Blogger bästisgrannen tycker...

Kan du inte lägga in lite bilder? Och ... stoppa inte in några spikreglar i betongplattan:)

15 juni, 2006 13:26  

Skicka en kommentar

<< Home