03 september 2007

Minns ni?

Det här var vårt hus i juni förra året. Jag citerar från min egen bloggpost.















"Så här ser det alltså ut på byggarbetsplatsen. Detta var tidigare en helt vanlig veranda. Vi har rivit upp golvet, tagit bort väggarna och sågat av pelarna. Och stagat upp taket, förstås. Sen har vi rivit bort muren till torpargrunden och grävt upp betongfundamenten. En bit av den nya muren syns förstås också. Vi grävde en ränna runt, sen kom svärfar och hjälpte oss att mura första lagret."















Efter detta rev vi bort en del av taket och resterna av verandaräcket, paddade marken (utan maskin), drog avlopprören (det minns ni väl?), la isolering och armeringsnät. Så här såg det ut efter det.

När grunden var gjuten så la vi isoleringsremsor längs kanterna och reste väggarna. Samma dag lyfte vi upp takstolarna. Efter det såg det ut så här:



Fortsättning följer... Och Nylsa - jag har inte glömt dig.

4Debattinlägg:

Blogger nylsa tycker...

Blir glad att du inte har glömt mig! Trodde nog inte att du hade det heler, men ändå...
Imponerande vad mycket ni har gjort med huset, måste kännas bra. Jag har en bra bit kvar med mitt lilla hus.

05 september, 2007 21:36  
Blogger den blyga tycker...

Du håller oss på sträckbänken.
Hur långt har Ni kommit?
Det kan inte ha varit roligt med allt regnande i sommar.
Väntar med spänning på upplösningen...

09 september, 2007 07:51  
Blogger den blyga tycker...

Fortsättnignföljer...
Närdå?
Jag väntar med spänning!

11 september, 2007 13:51  
Anonymous Anonym tycker...

Hej, hur går det egentligen? Long time, no see.

Dessutom undrar jag hur det kommer sig att du har "Guds vredes blogg" i din länklista. Ett citat:

"I en god och rättfärdig värld skulle pojken få smaka rottingen så han inte kunde sitta på en vecka. Och läraren som höll rottingen varm skulle möta uppskattning och respekt. Så var det för inte så länge sedan i Sverige, och så är det fortfarande i rätt många delar av världen. Men i Sverige har idag Satan fått stor makt."

Sympatiserar du med sånt? Inte kan man kommentera hos honom heller. fegt, tycker jag.

24 september, 2007 13:27  

Skicka en kommentar

<< Home