17 juli 2007

Ännu en efterlysning

Ja, när jag nu ändå håller på att utnyttja min läsekrets så kommer en efterlysning till.

Jag har bestämt för mig att jag i något fiskeläge på Österlen har kört förbi en restaurang som serverade en blandning av skånsk och fransk mat. Är det någon som har en aning om vad jag pratar om? Jag trodde att det var i Baskemölla, men hittar ingenting om det.

Om du inte känner till den restaurangen, har du någon annan att rekommendera? I Skåneland, gärna på någon mindre ort där det finns någon form av övernattningsmöjlighet. Vi gillar fransk mat, men vill testa något annat än La Couronne i Malmö och La Petite i Helsingborg, och gör gärna en utflykt med övernattning.

5Debattinlägg:

Blogger Miss Gillette tycker...

Brantevik utanför Simrishamn har en lyxkrog som dessutom är trevlig. Där drack jag mitt livs hittills dyraste glas vin.

Man kan bo på vandrarhemmet (på samma ort) som är ett ombyggt svinstall och jättefräscht -- fast när jag och maken var där, för ett antal år sen, var det svårt att få rum eftersom alla mänskor vill till de där trakterna.

18 juli, 2007 09:27  
Anonymous Anonym tycker...

Nu får jag också lust på mat och mysiga ställen. Har inte sett mycket av västkusten måste jag erkänna.

21 juli, 2007 10:48  
Blogger aequinoxia tycker...

Tack, miss gillette! Jag ska kolla upp det.

22 juli, 2007 01:28  
Blogger Översättarhelena tycker...

Kan det vara Brummers krog möjligen?
http://www.brummerskrog.se/

25 juli, 2007 15:45  
Anonymous Anonym tycker...

tror också att det är Brummers men det ligger inte i ett fiskeläge utan knappt 3 mil från Simrishamn in i landet,Skåne-Tranås heter byn.

30 juli, 2007 22:18  

Skicka en kommentar

<< Home