13 maj 2007

Jag blir sugen på att läsa Piraten

Nu blommar syrénen utanför mitt fönster. Välkommen tillbaka i läsarskaran, den Blyga! :-)

Jag har varit på min första bloggträff. En liten en. Så liten att den nästan inte syntes. Men två bloggare har jag i alla fall fått träffa. Rara Elisabet, som skrev så här om mig:

Oj, så snopen jag blev vid åsynen av A.
I min sinnesvärld är hon kring 45 år .., nu står en ung madame på 30 framför mig .. ,med självlockigt hår och glad och sprallig!

Det är nog aldrig någon som har beskrivit mig som glad och sprallig för. Tack, Elisabet! Själv var du *precis* som jag hade föreställt mig!

Madame Salt följde med mig på utflykt. Eftersom hon är mer konstnärligt och tekniskt lagd än jag, så finns alla bildbevis på hennes blogg, och inte här. Regn ena dagen, solsken nästa. En mysko blå drink, glass i Kåseberga. Ett besök på Argilla i Löderup. När vi kom hem efter att ha lämnat av Salt hade vi två utslagna hundar i soffan. De sov hela eftermiddagen, och hela natten. De hade ju haft besök. En ny människa som kom och hälsade på dem, bara dem. En ny människa som skulle kelas med och vaktas.

Salt själv är som hon verkar vara i bloggen, om någon undrade. Fast med ännu mer humor.

6Debattinlägg:

Anonymous Anonym tycker...

Salt - nu mer ÄNNU mera humor! ;)

Tack än en gång för gästfriheten! Ni tog så väl hand om mej så det var inte klokt! Ha det nu så underbart på er resa! KRAM!

15 maj, 2007 21:43  
Blogger den blyga tycker...

Jag blir sugen på attläsa piraten.

Har Du inte gjort det?

Bokhandlarn som slutade bada rekommenderas.

16 maj, 2007 22:47  
Anonymous Anonym tycker...

Jaaaa må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade åååååår!!!! GRATTIS på födelsedagen!

17 maj, 2007 11:25  
Blogger Elisabet. tycker...

Ja, här kommer grattishälsningar även från Ystad ..-)

Elisabet.

17 maj, 2007 15:55  
Blogger Cecilia N tycker...

Och grattis från mig med.

... Fasen! Jag kom på att jag har missat min bästkompis från skolåren! I år också!

17 maj, 2007 23:37  
Blogger crrly tycker...

Å, GRATTIS i efterskott!! :-)

20 maj, 2007 21:17  

Skicka en kommentar

<< Home