04 maj 2007

Är det smittsamt, tro?

I måndags var vi på apoteket. Det har ingen som helst relevans, men jag tänkte att ni kanske ville veta. När vi kom hem var det märkligt tyst i vardagsrummet slash mitt kontor. Lampan var släckt, och datorn död. "Det är väl en propp", sa kära hustrun, och gick för att byta den. Pang. Oj då. Vi drog ur alla sladdar i hela rummet, och bytte proppen igen. Ordentligt och metodiskt satte vi alla kontakter igen, en efter en. Lampan. Andra lampan. Skrivaren. Datorn. "Pang!", sa det i proppen. "Pang!", sa det i datorn. Det slog gnistor, och en oangenäm odör av smält plast spred sig i rummet. Katastrof! Panik!

I tisdags var vi och lämnade in datorn. Kortslutning i nätverksaggregatet. Tre veckors reparation. Ja, just det.

I onsdags letade jag rätt på en gammal laptop, kopplade in den, laddade ner program, laddade ner filer, och slet mitt hår.

I torsdags hade jag dödslinje klockan 0800. Det var snärjigt.

8Debattinlägg:

Blogger Ms Garbo tycker...

What!? Det tar tio minuter, max, att byta ett nätagg i en dator, och leveranstiden på själva agget är ... tiden det tar att gå till ClasOhlson och hämta det.

Byt servicetjomme!!

04 maj, 2007 08:31  
Blogger aequinoxia tycker...

För att försäkringen ska gälla även i fortsättningen så får jag inte öppna datorn själv. Tyvärr. Annars hade det varit fixat redan.

04 maj, 2007 08:46  
Blogger Lotten Bergman tycker...

Dödslinje, på min ära! Bra, du är med mig i kampen mot "deadline"-ordet?

Dedlajn? Kan det va nåt?

(Jag ska skicka iväg min döda dator idag. Två veckor kvar av garantin ... Snacka om dölinje.)

04 maj, 2007 09:42  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tycker "dödslina" låter bättre. Linan man får runt halsen om man inte jobbat klart i tid.

04 maj, 2007 11:21  
Blogger aequinoxia tycker...

Dedlajn? Nja... Jag håller precis på att vänja mig vid dejt, skejtare och strejt. Men jag ska fundera på dödslina.

04 maj, 2007 12:32  
Anonymous Anonym tycker...

Fy sjutton, vilken mardröm.

05 maj, 2007 19:52  
Blogger den blyga tycker...

Jag har haft stängt mellan hägg och syren - så denna mardrömshändelse har undgått mig!

Jag hoppas allt ordnat sig till det bästa.

13 maj, 2007 20:50  
Blogger aequinoxia tycker...

Blygis:

Jo, det har löst sig. Någorlunda.

14 maj, 2007 07:25  

Skicka en kommentar

<< Home