28 mars 2007

Drömde jag att jag var en fjäril?

I natt blev jag mördad. Det är några dagar sedan jag bloggade sist, och mitt undermedvetna straffade mig. Jag drömde att jag drömde att jag levde i en av Annika Bryns böcker, och hon tog livet av mig med en kniv i bröstet. Sen drömde jag att jag vaknade och var tacksam över att det bara var en dröm. Då var jag hemma hos Lotten och hade gått vilse i hennes stora hus. Källaren var som en labyrint, och det kryllade av barn överallt.

Sa någon psykoterapi? Nej, jag tror att det betyder att jag har bloggat för lite. Eller kan det, hemska tanke, betyda att jag bloggar för *mycket*? Så kan det väl ändå inte vara.

5Debattinlägg:

Blogger Lotten Bergman tycker...

Källaren är ju som en labyrint och det är ju barn överallt.

Men du lever fortfarande, annars hade du ju varit en sanndrömmare.

28 mars, 2007 10:03  
Anonymous Anonym tycker...

Om man kände dig skulle du vara den perfekta bloggaren. Så jag är lite avis.

28 mars, 2007 16:20  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har också drömt om bloggvärlden flera gånger. Härom natten var det en dröm om Salt, men minns ej vad som hände. Och varje gång jag tömmer tvättmaskinen (i verkligheten) kommer jag att tänka på Lotten! Hon har säkert bloggat en massa om sådant.

28 mars, 2007 21:59  
Anonymous Anonym tycker...

Men hjälp, sorry! Jag lovar att du inte ska bli mördad i mina böcker, du ska bara få fika med min huvudperson och ha trevligt!

28 mars, 2007 22:15  
Blogger aequinoxia tycker...

Lotten: Jo, jag tror att jag lever. Men detta kanske också är en dröm. ;-) Även om jag inte är fast i din källare längre.

anonymous: Klart att jag är den perfekta bloggaren. Eller inte...

Ullah: Nej, det är inte första gången det händer. Första gången tror jag att det var Magnus i Amsterdam som var hemma hos mig och planterade krusbärsbuskar.

Annika: Pust. Vad skönt. Då behöver jag inte gå runt och oroa mig för just det. Fika med huvudpersoner låter mycket trevligare än en kniv i bröstet.

29 mars, 2007 09:45  

Skicka en kommentar

<< Home