26 februari 2007

Det finns män som har magiska fingrar

Jag var hos frisören i morse, och sitter nu här och är vacker i nyklippt och nyslingat hår. Förmiddagen avslutades med en dejt med plattången, något jag aldrig har varit med om tidigare. Håret blev spikrakt, och låg sådär vackert och stajlat som bara raka hårsvall gör. Jag saknar mina lockar, men känner mig lite trendig och snygg. Jag känner knappt igen mig själv.

Det är fler som inte känner igen mig. I dag kom två personer fram och presenterade sig för mig. Jag skakade hand, sa att vi hade träffats, och berättade vem jag var. Varpå de blev förvånade, och sen skämdes lite. Kan 26 kilo och en ny frisyr göra så mycket? Tydligen.

5Debattinlägg:

Blogger crrly tycker...

Wow! 26 kilo ch ny frisyr?! Ja, det kan nog göra att du ser ut som din egen lillasyster eller nåt. Grattis, vilken otrolig viktnedgång! Man undrar ju bara om det är nåt kvar av dig...?

26 februari, 2007 22:51  
Anonymous Anonym tycker...

Ja, 26 kilo och en ny frisyr kan göra så mycket. Jag tappade 15 kilo, bytte frisyr och glasögon och mina föräldrar kände inte igen mig! På den tiden sågs vi inte så ofta och när pappa skulle hämta mig och dåvarande sambon på Arlanda undrade han var jag var och vem S pratade med...

Grattis till bedriften med de 26 kilona!

27 februari, 2007 08:36  
Blogger aequinoxia tycker...

Det är massor kvar av mig, crrly, så du behöver inte oroa dig. Alldeles för mycket, fortfarande, men det går åt rätt håll.

Pernilla: Jag vill också ha nya linser, eller i alla fall nya glasögon.

Jag träffar min fru varje dag, och hon gick förbi mig på Ica utan att känna igen mig...

27 februari, 2007 12:59  
Anonymous Anonym tycker...

Frisyren betyder så mycket. En tjej på jobbet hade rakpermanentat sitt hår och jag hade ingen aning om vem hon var nästa dag. Gick rakt förbi. Läskigt.

28 februari, 2007 09:56  
Blogger crrly tycker...

Hihi, vad gulligt! Gick förbi dig!! :)

28 februari, 2007 22:18  

Skicka en kommentar

<< Home