02 mars 2007

Gästboksinläggskommentarer

Jag har varit usel på att svara på kommentarer i gästboken, tyvärr. Förlåt att ni har fått vänta, men förr eller senare, så...

Helena: Tack så mycket! Jag hoppas att du fortfarande läser och trivs. Namnlagen, ja. *suck* Mina amerikanska vänner tror att jag skämtar. Men å andra sidan lär det vara väldigt mycket värre på Färöarna, om det är till någon tröst.

Monica: Kan du verkligen det? Uttrycka allt du vill på svenska? Jag är avundsjuk. :-) Det sägs att man vet att man börjar känna sig hemma i ett nytt land när man börjar drömma på det nya språket. Första gången jag drömde på franska var jag fjorton år. Jag gick i åttan, och hade läst franska i ett år. En mening var så glasklar att jag mindes den när jag vaknade, utan att jag visste vad det betydde. Jag frågade förstås min lärare, som tittade lite underligt på mig. Jag drömmer fortfarande både på franska och engelska emellanåt.

Louice: Det var fler än jag som hade kommenteringsproblem (icke att förväxla med kommateringsproblem, även om jag har det med) härom dagen. Länken har jag där för att jag läser bloggen. Jag tolkar honom som seriös och högst allvarlig. Fullständigt vansinne, ja, men jag läser bloggen.

1Debattinlägg:

Blogger Unknown tycker...

Ja, och jag upptäckte det när jag INTE kunde uttrycka allt jag ville på engelska. Då sa jag det på svenska och det var så SKÖNT trots att ingen begrep vad jag sa... :-)

Utom känslor då, där kan det trassla till sig. Som jag skrev. Ibland hittar jag inte heller orden även om jag kan dem, men det brukar jag göra - sen! Fast det händer att jag helt saknar ord också. Inför vissa grejer.

05 mars, 2007 18:38  

Skicka en kommentar

<< Home