19 april 2007

Tack, Sabina!

Grattis till mig! Nionde guldstjärnan satt fint i går. Den var sååå seeeeeeg, men nu sitter den där och glittrar.

Men jag är lite orolig för mitt blodtryck (hur många tantpoäng får man för det, tro?). Borde inte det sjunka när man går ner i vikt? Nu kollade jag förstås i hälsokostaffären under shoppingrundan, men ändå. Jag kanske borde gå tillbaka till dr Inkompetent y Nedlåtande, men jag drar mig lite för det.

8Debattinlägg:

Blogger ajja tycker...

Grattis grattis! Hur mycket har du gått ner nu?.. Ja står och stampar sen månader tillbaka på 25 minus...

19 april, 2007 14:04  
Anonymous Anonym tycker...

Grattis! Jag gav upp alla ambitioner med förödande resultat, så du ska ha all cred för att du kämpar på!

19 april, 2007 14:12  
Blogger aequinoxia tycker...

Ajja: Tack! 28, 3 kilo har jag gått ner totalt nu. Eller har jag minskat i vikt. Egentligen har jag gått ner mer än så, eftersom jag har gått ner vissa kilo mer än en gång. ;-)

25 minus är inte illa. Trist att det står still och stampar, men då går det i alla fall inte uppåt igen.

Salt: Tack! Ja, jag undrade lite vad som hände med vår gå-ner-i-vikt-och-må-bättre-blogg, men men...

Du kommer igen! Det hyser jag inga tvivel om.

19 april, 2007 15:25  
Blogger den blyga tycker...

Grattis!
Jag hoppas att Du har hittat Din ny livsstil så att Du också kan BEHÅLLA denna lägre vikt.

Apropos blodtryck - jag har alltid skyhögt blodtryck när det mäts av medicinalpersonal.

Man kan köpa en handlovsmätare på apoteket.

När jag tar blodtrycket med en sådan i frukostfåtöljen på morgonen - då är det trevligt lågt!

19 april, 2007 22:14  
Blogger aequinoxia tycker...

den blyga: Ja, jag har ju minst femton kilo kvar att gå ner, så jag behöver inte fundera på jämnviktsprogram riktigt än. Men visst har jag hittat en ny livsstil, och visst tänker jag se till att jag behåller den.

Jag ska nog ta och köpa en sån där mätare. Problemet är nog delvis att jag blir stressad av själva apparaten - jag tycker att det är ytterst obehagligt att mäta blodtrycket.

20 april, 2007 06:57  
Blogger den blyga tycker...

Jag blir inte ens stressad - TROR jag - jag känner mig inte så ialla fall.
Och ändå har jag så där 225/120 och liknande...
Hemma i fåtöljen har jag bara 125/80 så där, lägre ändå på kvällen.

Inledningsvis kan det vara bra att "kalibrera" den inköpta apparaten mot t.ex den i hälsokostaffären - även om det är högt ska det i SAMMA situation vara detsamma för att man sedan kan "lita på" sin hemma apparat.

Detta att du gått ner 28 kg och avser att minska ytterligare 15 - är ju rena hälsochecken. Hela baletten med det metabola syndromet
slingrar Du Dig ur, ju!

20 april, 2007 13:51  
Anonymous Anonym tycker...

Blodtrycket borde gå ner när du går ner i vikt, men inte nödvändigtvis. Man kan vara pinnsmal och ändå ha skyhögt blodtryck.

21 april, 2007 13:49  
Anonymous Anonym tycker...

Stort grattis på dig till din 9onde stjärna, vad glad jag blir. Tänkte tipsa dig om en artikel i svenska dagbladet om, mårbacka, selma lagerlöf, bygga hus och queer teori, har inte hunnit att läsa den själv, men min moster rekomenderade den skarpt. Själv sitter jag o gör hemtenta om organisationspsykologi, o det är lika tråkigt som det låter.

25 april, 2007 13:00  

Skicka en kommentar

<< Home