09 maj 2007

Flatlivets baksida

Det är alls inget ovanligt att heterobrudar ser ett flatförhållande som en utopi. "Tänk vad härligt att leva med en kvinna", säger de. "Inget bråk om städning. Inga smutsiga strumpor på golvet. Inga smulor på köksbordet. Kvinnor *ser* ju sånt." Jomenhejsan. Vet ni, kvinnor är inte heller tankeläsare. Kvinnor är också lata, och även kvinnor hatar att dammsuga. Inte alla, naturligtvis, det finns freaks som tycker att det är roligt, men ändå.

Jag säger inte att det inte finns några fördelar, för det finns det. Men det finns nackdelar också. Och den allra, allra största av nackdelarna är att man ibland har pms samtidigt. Och det, mina vänner, är inte att leka med. Om man då tar i beaktning att den ena (kära hustrun) blir lättirriterad, grinig, retlig och snarstucken, och den andra (jag) blir lättstött, känslig och får nära till tårarna, så förstår ni hur roligt vi har det vid de tillfällena.

7Debattinlägg:

Blogger crrly tycker...

Hahaha! :) Det är faktiskt _precis_ det argumentet som har avhållit mig att testa på kvinnosambolivet! (Ja, förutom en del andra praktiska teknikaliteter då...)

09 maj, 2007 19:38  
Blogger Översättarhelena tycker...

Kan precis tänka mig! Här är det nämligen jag och de två tonårsdöttrarna som synkar våra PMS-veckor alltsomoftast.

10 maj, 2007 17:26  
Anonymous Anonym tycker...

Ja ,oj oj...
Här i huset räcker det när jag har pms... :-)

11 maj, 2007 23:00  
Blogger den blyga tycker...

Jag får en Zarah Leanderlåt i huvudet: I am so glad i am not young anymore...

13 maj, 2007 20:53  
Blogger aequinoxia tycker...

Crrly: Jaså, minsann!

Helena: Där ligger vi i lä! Så roligt ni måste ha det hemma hos er.

Mammamia: Ja, är man talangfull så kommer man långt på egen hand.

Den Blyga: Varje ålder har sin charm, eller hur var det?

14 maj, 2007 07:23  
Anonymous Anonym tycker...

well, jag och min sambo har synkat oss nu efter några månader ihop! ska det vara så att vi kommer ha pms och sedan mens samtisigt tills vi båda är 53 nu? hilfe!

14 maj, 2007 12:23  
Anonymous Anonym tycker...

Ingen man kan ha valt att vara tillsammans med mig för att jag ser sådant de inte ser. Det blir kaos överallt där jag får husera ett tag.

18 maj, 2007 16:29  

Skicka en kommentar

<< Home