15 augusti 2007

Ibland är jag liten som en treåring, men inte lika modig

Jag tog äntligen mod till mig, och ringde tandläkaren. Jag har pratat om det i ett år snart, men eftersom jag måste hitta en ny tandläkare har det tagit emot mer än vanligt. I går var det dags. Jag hade lyckligtvis fått en morgontid, och hann inte stressa upp mig alltför mycket innan. Några tårar i duschen, bara, och det är ju överkomligt.

Tandläkaren var trevlig, undersökningen var det inte. Det är drygt fem år sedan jag var hos tandläkaren senast, och det märktes. Jag fick en uppläxning, en tandrensning och en ny tid om en vecka. Först ska två mindre hål lagas, och sen är det dags för en rotfyllning.

Jag trodde att jag bara tyckte att det var lätt obehagligt att gå till tandläkaren, men jag fick en ångestattack när jag kom hem, bara av tänka på saken. Jag är så fruktansvärt jävla rädd för att gå dit igen.

5Debattinlägg:

Blogger nylsa tycker...

Stackare! Tandläkarskräck har jag med. Tårarna kommer bara jag hör borren, spelar ingen roll om det gör ont eller inte, bara själva situationen. Modigt av dig att gå dit, håller tummarna för att allt kommer gå vägen.
kram

15 augusti, 2007 16:10  
Blogger aequinoxia tycker...

Det är så vidrigt med borren! Jag har med mp3-spelare, men det hjälper ju bara lite.

17 augusti, 2007 10:04  
Anonymous Anonym tycker...

Men usch! Kan du inte få nåt lugnande piller, typ.

18 augusti, 2007 12:30  
Blogger nylsa tycker...

eftersom du uppdaterar för sällan och jag vill läsa mer fick du turen att bli utmanad...
kram

29 augusti, 2007 21:52  
Anonymous Anonym tycker...

hoppas att det gick bra hos tandläkaren =)
Själv var jag likadan..
Nu går det kanon..
Vilken tandläkare hittade du, vi bor juh i samma stad så det var därför jag undrade, jag går ovanför videomix!!

//Millan

12 november, 2007 10:17  

Skicka en kommentar

<< Home