21 mars 2006

Sök, och du skall finna

Jo, jag var också så pretto ett tag. Sista veckan i nian skulle vi ut och bada hela klassen. Alla tjejerna hade bikini och var redan lite solbrända, killarna hade trendiga badshorts och solglasögon. Alla hade jättekul på stranden och i vattnet. Alla utom jag, vill säga, som satt fullt påklädd i skuggan och läste Dostojevskij... Men jag följde med! Det tycker jag att jag ska lite cred för, i alla fall. Bada är fortfarande inte min grej, men det var länge sedan jag läste ryska författare. På mitt sängbord ligger just nu ... ingenting! Vad ska jag göra? Det känns nästan som om jag har tappat läslusten. Det enda jag har läst den senaste månaden är fanfic och en Karin Kallmaker-bok. Det är så svårt att hitta bra böcker.

Och på tal om svårt att hitta. I en vecka nu har jag letat dammsugarpåsar. Jag vet att jag har köpt innan, men *var*? Jag köper dammsugarpåsar max en gång om året, och varje gång är det samma strul. Det är nog mitt enda husmorstips. Innan du köper en dammsugare - ta reda på om du kan köpa påsar på Ica. Om inte, hitta en ny dammsugare. I morse insåg jag att även jag har dolda talanger, och började leta på ett sätt som jag behärskar. Och voilà, efter tre minuter hade jag hittat en internethandel som sålde rätt sort och beställt ett paket. Så nu borde de landa i min brevlåda innan helgen. Jag trodde aldrig jag skulle säga det - men *som* jag längtar efter att få dammsuga!!!

2Debattinlägg:

Blogger Ica tycker...

hm, läsa läsa läsa. oavsett vad. hm, funderade på ditt inlägg om att välja vara lesbisk... jag tror inte på det, men jag tror ju på den här visan att "man blir kär i en människa, inte ett kön" så att alla är bisexuella innerst inne. men jag vet inte. det har inte kommit nån tjej i min väg ännu som lockat såpass som killar hittills gjort ;) sen blev jag besviken på Mians sätt att skriva, än vad jag hade tänkt om Kaja. synd.

21 mars, 2006 16:04  
Blogger Peter Madison tycker...

Alltså, helt sjukt att det ska finnas femhundratusen olika varianter på dammsugarpåsar.....varför ska det vara så?? Det ska ju för faaan bara in damm å skit in där. Skumt. Och helt värdelöst.

21 mars, 2006 21:02  

Skicka en kommentar

<< Home