17 mars 2006

En kommentar om en kommentar - är det en metakommentar?

Med anledning av Den Blygas kommentarer den 15 mars... Ni som inte förstod - hon citerade en kommentar som jag hade lämnat på hennes blogg.

Jag har inte kollat upp det här med tester och röntgen och så vidare, men jag är rätt säker på att vi bara har två äggstockar var. Totalt fyra, alltså. Och när mina skriker pratar hennes, och tvärtom. För att jämna ut det hela, skulle jag tro.

Vi bor inte i en John Bauer-skog, men en vanlig skog får faktiskt duga. Playan är inte aktuell. Och även om vi får en starkt begränsad rörelseförmåga så tror jag nog att en sexåring får ut en del av några dagar i Paris. Eller av några dagar hos mormor. :-) Så det oroar jag mig inte för. Jag tror inte att det måste vara antingen eller, jag tror att det går att kombinera. Det är inte precis så att vi är ute och flänger en gång i månaden... När jag tänker efter så tror jag inte att vår rörelseförmåga kommer att begränsas särskilt mycket mer av barn än vad den redan är. Katten klarar sig själv i ett par dagar, men hundarna... De klarar sig hemma ensamma mer än vad barn gör (vi är uppe i två timmar nu), men de kan följa med mycket mindre än vad ett barn kan.

För övrigt ligger snön kvar fortfarande. Valpkursen börjar på söndag och jag vill inte tänka på Lilleman i maghög snö på appellplanen...

0Debattinlägg:

Skicka en kommentar

<< Home