27 februari 2008

Jag, Leonarda

Tack för svaren, LN, Trin och Blygis. Nej, jag är inte vänsterhänt. Tror jag. Jag är lite starkare i högerhanden, och har bättre finmotorik, men jag är inte extremt högerhänt. Mamma säger att det dröjde länge innan jag visade någon form av preferens, och att om jag tog upp kritor och pennor med vänsterhanden så satte hon dem i höger i stället.

Jag har läst artikeln, Trin, men låter inte 1 på 6500 ganska lite? Jag kan inte läsa Leonardos handstil direkt, men modernare spegelskrift borde fler än så kunna läsa. Jag tror inte att jag är dyslektiker, och jag tror inte att jag har Aspergers (även om jag har en del andra såna drag). Synestesi tror jag inte riktigt heller. Jag hade drag av det när jag var yngre, men det är borta.

Nåja, jag får väl helt enkelt acceptera att jag har konstiga ledningar. Spegelskrift är kanske inte superviktigt, men det är rätt praktiskt att kunna hantera hammaren med vänsterhanden också.

0Debattinlägg:

Skicka en kommentar

<< Home