29 februari 2008

Snart, kanske, om allt går vägen

Jag drömmer om ett kök som inte extraknäcker som hall och verktygsförvaring. Ett kök där man kan laga mat tillsammans, äta tillsammans, umgås. Ett kök med kylskåp och frys och skafferi.

Jag drömmer om ett vardagsrum med böcker på väggarna. Ett vardagsrum utan kylskåp, utan isolering som sprutar, utan grisrosa väggar. Ett vardagsrum där man faktiskt kan öppna balkongdörren ut mot trädgården.

Jag drömmer om mysiga soffor, ett bibliotek och ett teverum. Jag drömmer om lister längs golv och tak och ett badrum utan tvättmaskin och torktumlare. Jag drömmer om ett helt staket och en städad trädgård, om liljekonvaljer och hängmattor och en grillplats. Jag drömmer om en dörr till toaletten och ett bra ställe att hänga min jacka.

3Debattinlägg:

Blogger den blyga tycker...

Nu blir det snart vårvärme och ljust hela dagen. Då kan man leva halva livet i trädgården så man behöver inte så mycket hygge inne!
Och så är nog ombyggnaden klar när det börjar skymma igen till hösten!

04 mars, 2008 18:52  
Blogger aequinoxia tycker...

Jag hoppas också på vår. Jag blev lite deppig av snön i måndags, men den är borta nu.

Ombyggnaden är nog tyvärr inte alls klar till hösten. Om allt går vägen, vi har tur, och jag har råd att ta semester i sommar, så hinner vi kanske gjuta grunden, men det inte inget jag vågar räkna med.

Renoveringen tär på oss, men samtidigt är det viktigt för oss att det blir bra och rätt, och då får det hellre ta lite längre tid.

Men visst, så fort det blir lite ljusare så kanske vi börjar orka jobba på vardagkvällarna igen.

07 mars, 2008 08:34  
Blogger den blyga tycker...

Jag blev lite deppig av snön i måndags, men den är borta nu.
Ja efter den här påskveckan har Du väl rasat ännu längre ner!
Haf tröst, det kommer en vår!
Nu när vi passerat eqvinoktium.

27 mars, 2008 07:42  

Skicka en kommentar

<< Home