17 maj 2006

Copycat

Jag gör som Magnus gjorde igår och annonserar vitt och brett (för alla mina trettiotvå läsare ;-) ) att det är min födelsedag idag. Grattis till mig! Och precis som Magnus funderar jag ju lite över vad en födelsedag innebär. Vad är det man firar egentligen? Att man finns och existerar? Att man har överlevt ett år till? Att man är ett år äldre och ett år visare? Det blir ingen tårta idag, men det blev frukost på sängen och paketöppning. Min galna fru hade tagit ledigt idag, men väckte mig ändå med sång kvart över fem. Sen somnade vi förvisso om ett tag...

Dagen ska tillbringas på vilda äventyr, men jag tittar kanske in till er en stund i kväll igen. Annars ses vi imorrn, då det bland annat kommer ett nytt avsnitt i bloggserien. À demain!

11Debattinlägg:

Anonymous Anonym tycker...

Galna hustrun måste vara den mest passande beskrivningen. Vad gjorde hon uppe så tidigt??? Det är ju tortyr på födelsedan.

Grattis och hoppas att du får en bra dag. Mitt vardagsum har blivit snyggt....så jag hade en bra dag.

Födelsedagen ska vara den dag för en själv. Att få säga nej tack till att fira med fest eller att ta ansvar den dagen tycker jag är en viktig del.

Ha så kul idag, jag är nyfiken på vad för äventyr ni ska ha. Fwr väl se i morron.

17 maj, 2006 11:07  
Blogger Översättarhelena tycker...

Vad påpassligt att fylla år på syttende mai! Norska flaggan vajar för dig både här och där.
Jag säger som norrmännen:
Gratulerer med dagen!

17 maj, 2006 14:56  
Blogger Rexxie tycker...

Grattis!

17 maj, 2006 15:01  
Blogger Lotten Bergman tycker...

Nu ska jfag färsäka skriva grattis utan att koööa på tanehntvpordet.

(Förlåt, jag försöker öva på maskinskrivning och det går fullständigt åt pepparn. Allt ser ut som word verification.)

GRATTIS! (Med alla ögon på tangentbordet.)

17 maj, 2006 15:05  
Blogger den blyga tycker...

" "Alla" andra får det ju att funka. "

Apropos Konsten att läsa och skriva.
Jag skriver HÄR för att få tillfälle att
GRATULERA PÅ FÖDELSEDAGEN.
Kommentar först över Dina funderingar om Dagens innebörd:
...får mig att tänka på:
»Jag grubblar icke längre över livets mening,
men det är icke emedan jag tror mig ha funnit den»
Hjalmar Söderberg

Det är nog så att med stigande ålder FUNDERAR man inte så mycket över MENINGEN, man har fullt upp med att LEVA.
När det gäller födelsedagar tror jag det är som med JULAFTON. Som liten är det presenterna som lockar, sedan att bli SEDD och ju äldre man blir desto mer uppskattar man SAMVARON se för övrigt min blogg 18 och 19 maj

Fortsättning på
" "Alla" andra får det ju att funka. "

Jag tror nämligen INTE det.
Man kan inspirera varandra, tipsa varanda men nu, när böcker är så relativt billiga jämfört med när jag var ung, är det ju bara att köpa och ev. låna ut till den närmaste kretsen.
Samma med skrivandet - författarrollen är nog ett ENSAMT slit.

UNDERBART med Blogger och Google numera, ALLA får vara med.

I min lista på de 100 bästa böckerna kommer sannolikt Olof Lagercrantz´
OM KONSTEN att läsa och skriva
med.
95 sidor i pocketupplaga från 1985.

Ur recension av Sven-Eric Liedman i SDS:
" Man kan säga:ja, hans språk är vitt som Greklands sol, lika lysande klart och livgivande. Bättre svenska skrivs inte idag..."

17 maj, 2006 15:41  
Anonymous Anonym tycker...

Nå men så grattis på födelsedagen, fröken Wednesday Addams! (Även om du nu är fru.) Äventyr? Betyder det att du ska gå på tur? En skidtur på Hardangervidda.
Hoppas dagen blir underbar och skön! Här är vädret trist, men det spelar väl mindre roll om man är i gott sällskap.
(Är din fru kräfta? Joooo, erkänn nu. Eller möjligen stenbock.)

17 maj, 2006 15:54  
Anonymous Anonym tycker...

Läste hos Lotten (asså: hennes blogg) att du fyller år idag och vill därför säga GRATTIS!!!!!!!!!

(va?! ingen wf!)

17 maj, 2006 15:54  
Blogger Elisabet. tycker...

Å, har den äran från mig med! Fyller alla år i maj!!
Varm kram / Elisabet

17 maj, 2006 19:10  
Anonymous Anonym tycker...

Äh, jag är ju koko i bollen. Jag menar ju förstås att din fru antingen är kräfta eller jungfru! Stenbock, det är nog Elisabet, det.

17 maj, 2006 19:53  
Blogger Cecilia N tycker...

Följer uppmaningen hos Lotten och kommer hit och gratulerar!

17 maj, 2006 21:30  
Anonymous Anonym tycker...

Hej hej, jag är här för första gången och tycker det verkar så fiiint. Och så vill jag passa på att säga grattis på födelsedagen i efterskott! =)

18 maj, 2006 20:15  

Skicka en kommentar

<< Home