12 april 2006

I natt jag drömde

Det finns många olika slags drömmar. Det finns mardrömmar så hemska att de är svåra att släppa även när man vaknar. Det finns fantasifulla drömmar så underbara att man önskar att man hade kunnat få sova lite längre. Det finns verklighetstrogna drömmar så realistiska att man först inte förstår att man har vaknat eller att det faktiskt var en dröm. Det finns drömmar där det händer massor och där lång tid passerar och det finns drömmar som är lugna och stillsamma. Vissa drömmar känns symboliska och intressanta, andra är ren underhållning. I natt hade jag en sådan där utan egentlig handling. Jag var gravid. Höggravid enligt almanackan, redo att explodera när som helst, men bebisen hade inte vänt sig. Jag satt och klappade på magen där hennes fötter var jättetydliga. Ja, jag visste att det var en tös. Min moster (som är barnmorska) dök upp, klämde mig lite på magen och sade att jag skulle få vänta minst en vecka till. Och där satt jag och väntade och längtade och klappade bebisen på fötterna...

0Debattinlägg:

Skicka en kommentar

<< Home