04 september 2006

Métro, boulot, dodo

Ja, för er som har saknat mig befinner jag mig alltså i Fjollträsk. Tre veckor ska jag överleva i storstadsdjungeln. Jag är här på kurs, en mycket fritt upplagd kurs. Ett antal övningsmoment ska klaras av och godkännas, innan jag kan åka hem och fortsätta jobba. Detta har förstås fått till effekt att jag jobbar så mycket och så koncentrerat jag bara kan. Börjar åtta på morgonen, tar en halvtimmes lunch eller så, och slutar sex på kvällen. Pust. Men det är så roligt!!!

Att arbeta tio timmar om dagen är alltså inget problem. Däremot har det varit lite tröttsamt att pendla i en och en halv timme, enkel väg. Upp kvart över fem för att duscha och äta, köra till bussen, sitta på bussen, gå till jobbet. Hemma strax efter halv åtta, laga mat, äta, stupa i säng. Ungefär sådär har mina dagar sett ut. Nu har jag flyttat, och våldgästar en annan mig närstående person. Drastiskt har min pendlingstid minskat till ungefär en timme om dagen, totalt sett. Helt plötsligt har jag tid att faktiskt göra något efter jobbet. Otroligt. Vad ska jag göra med all denna frihet?

Och just in case det är någon som undrar hur det går med viktminskningen så kan jag berätta att jag fick min sjunde guldstjärna i torsdags. Det betyder 21 kilo ner, och halvvägs till mål. Jag har klappat mig själv på axeln, och belönat mig med ett par nya jeans.

11Debattinlägg:

Anonymous Anonym tycker...

Men fy sjuttsingen vad du kämpat på bra! Grattis till viktminskningsframgången! Hur länge kommer du vara i fjollträsk? För du vet... jag bor inte så långt därifrån...

04 september, 2006 22:05  
Blogger Rexxie tycker...

Grattis!

Själv har jag belönat mig med inte mindre än 5 par nya jeans efter 25 kg viktminskning (med cirkus 5 kvar tills att jag är färdig)!

04 september, 2006 23:22  
Blogger aequinoxia tycker...

Tack, Salt! Jag vet inte hur länge till jag kommer att vara kvar, men över helgen i alla fall. Åker hem någon gång mellan onsdag och söndag nästa vecka om allt går vägen. Och nej, jag visste inte att du inte bor så långt härifrån. ;-)

Tack, Rexxie. Jag är för snål för att belöna mig för mycket. Dessutom har det varit sommar och för varmt för jeans. Mamma har belönat mig med capribyxor i stället.

05 september, 2006 08:38  
Anonymous Anonym tycker...

Om du törs så får du ge mej ett oanständigt förslag som går ut på att vi vistas i samma lokal samtidigt, innan du far hem. ;)

05 september, 2006 14:27  
Blogger aequinoxia tycker...

Oanständiga förslag? Om jag törs? Törs du? ;-)

Jättegärna! Fredag kväll? Lördag? Frukost på söndag?

05 september, 2006 14:58  
Blogger aequinoxia tycker...

Hur oanständig måste jag vara, förresten?

05 september, 2006 16:08  
Blogger aequinoxia tycker...

När jag nu tänker efter kan det där med frukost tolkas oanständigt. Det var faktiskt inte riktigt meningen. Jag är nog oanständigare än jag trodde...

05 september, 2006 16:09  
Anonymous Anonym tycker...

Jotack! Det känns som en lagom oanständig nivå, minsann! ;)
Spontant skulle jag gärna se på fredag, så skulle jag kunna passa på att gå på stan innan. Det har jag liksom planerat i ett år utan att det blivit av. Å andra sidan, om frukosten är tidig på söndagen skulle jag kunna få lift hem med far och mor som varit på begravning. Jag behöver fundera lite! Och hoppas att min begynnande förkylning kommer av sig. Kan vi återkomma längre fram?

05 september, 2006 22:38  
Blogger aequinoxia tycker...

Lagom oanständigt... Så bra - där är väl det man borde sträva efter. Fundera du på. Jag ska ingenstans. :-) Förutom en sväng till Ikea med mitt värdfolk i helgen som tack för att jag får bo hos dem.

06 september, 2006 09:43  
Blogger Översättarhelena tycker...

Ha det så kul med oanständigheten, hörni!

07 september, 2006 17:01  
Blogger Elisabet. tycker...

Ja, jag måste säga att jag rynkar lite på ögonbrynen .. vad är nu detta. ...,ska min fru ge sig ut och vara oanständig .. hmmmm ..-)

11 september, 2006 17:00  

Skicka en kommentar

<< Home