11 augusti 2006

Vive la regn!

Eller inte. Jag som inte gillar när det blir över 25 grader varmt ute har pustat och suckat och stönat en del i sommar. Det har gått över förväntan, men inte smärtfritt. Inte har vi kunnat jobba på med huset ordentligt heller.

Nu verkar hösten ramla in över oss. Det åskar och ösregnar - dagarna i ända. Eller litegrann varje dag i alla fall. I vanliga fall hade jag jublat. I vanliga fall hade jag tänt en brasa och krupit upp i soffan och druckit te, eller stått och tittat ut genom fönstret. Men nu är det inte i vanliga fall. Nu har jag en hundgård som måste fixas till och ett tak som måste spikas på och nu är det inte alls så himla kul med regn. Varför kan det aldrig få vara lagom? Jag som alltid har hävdat att det hade varit fantastiskt med cirka fem grader på vintern och tjugotvå på sommaren är bara än mer övertygad nu. En vecka när det inte regnar, inte åskar, när det är svalt nog att jobba i tjocka arbetsbyxor och svarta skor men inte så kallt att man måste ha en bylsig tröja på sig - är det för mycket begärt?!

4Debattinlägg:

Blogger Lotten Bergman tycker...

Här uppe har det inte regnat på två månader. Men nu. När vi ska måla huset.

Oh, the irony.

11 augusti, 2006 21:30  
Blogger crrly tycker...

Du är utmanad, se min blogg! :)

12 augusti, 2006 15:51  
Blogger bästisgrannen tycker...

Ja men Lotten, vi hann måla utan att det började regna. När det var soligt var det HETT.

Jag jobbar också hellre i byxor och t-shirt. I dag fick vi jobba i shorts och linne. Alla är gula över hela kroppen (lökgula).

12 augusti, 2006 23:10  
Blogger aequinoxia tycker...

Såklart, Lotten! Är det inte alltid så? Jag hoppas att det blev bra och att ni fick mycket hjälp.

14 augusti, 2006 08:08  

Skicka en kommentar

<< Home