20 juli 2006

Män som (nästan) skulle kunna omvända mig

Nu har jag också sett den. Ett visst piratklätt premiärlejon lärde mig att filmen heter Potc2 (påttk-två), men det är för svårt för mig att uttala. Inte för att jag är riktigt säker på hur man ska uttala "caribbean" heller, men det är ju en annan diskussion.

Filmen var bra, förstås. Sjysta specialeffekter, snyggt foto och fantastiska skådespelarinsatser. Precis som Helena och hennes dotter beundrar jag Johnny Depps ... talang något otroligt. Jag föll för honom första gången 1990 - som Edward Scissorhands. Riktigt förtjust blev jag inte förrän med Don Juan de Marco 1995.

Han är så fantastiskt duktig och mångsidig. Dessutom är han så otroligt, sanslöst snygg. Framförallt i den här filmen. Som Willy Wonka var han inte så sexig precis, men fortfarande lika talangfull.

11Debattinlägg:

Anonymous Anonym tycker...

Åh, vilket spännande ämne! Ser verkligen fram emot att se hur din eventuella killsmak ser ut.

Ja. Depp är snygg. Det var han redan i Gilbert Grape. Sen kom 21 Jump Street, om jag inte missminner mej.
(Var tvungen att kolla IMDB och inser att jag måste ha sett hans filmer i tokig ordning eller så minns jag fel, vilket inte är omöjligt. Idag satt jag på bussen och undrade vad jag gjorde där!)

Men han är aningen för udda för att jag ska kunna bli helt bedårad. Jag blir inte klok på honom på ett sätt som inte är kul. Jag skulle liksom aldrig våga/kunna bli kär i honom, så snygg han är.

20 juli, 2006 15:44  
Blogger Lotten Bergman tycker...

Jag vet en till film där han inte är sexig, inte inte inte alls: The Astronaut's Wife. Huga.

Det piratklädda lejonet hälsar att man ska uttala caribbean [käröbiiiiiön]. I alla fall i Deppsammanhang. I andra sammanhang misstänker jag att det uttalas [käri'bijön].

20 juli, 2006 16:02  
Blogger Översättarhelena tycker...

Jag brukar alltid påpeka för tonåringar i min närhet som stönar över Johnny D. att han minsann är gammal nog att vara deras far. Men inte min!

21 juli, 2006 17:02  
Blogger aequinoxia tycker...

Inte min heller, Helena. Eller, tja, kanske... Hävdar han inte att han blev av med oskulden i tolvårsåldern? I så fall är det ju inte långt ifrån.

The Astronaut's Wife har jag inte sett, och inte blir jag så sugen på att göra det nu heller. Och det är just det där som förbryllar mig med uttalet. Varför är det så? Ja, det kan väl inte ens du veta, Lotten...

Min eventuella killsmak? This is it, Salt. Jag kanske skulle kunna hosta upp ett par namn till om jag var absolut tvungen, men... Är det verkligen intressant? ;-)

21 juli, 2006 22:02  
Anonymous Anonym tycker...

Exsqueeeeze me madame, men det står Män som (nästan) skulle kunna omvända mej. MÄN inte man.
Alltså kräver jag att få veta vilka andra män som faller dej på läppen.

Fasen, jag gillar ju fler kvinnor än du gillar män!
Hmm... jag kanske ska göra min egen lista...?

24 juli, 2006 21:39  
Blogger aequinoxia tycker...

Jo, jag vet. Det var mest för att det lät klatschigare och matchade min bloggserie bättre. Men visst har du rätt. En till skulle jag faktiskt kunna skriva om. Sen börjar det bli svårt...

25 juli, 2006 10:34  
Anonymous Anonym tycker...

Nu har det varit tyst här länge! Vadan?

03 augusti, 2006 21:10  
Anonymous Anonym tycker...

Caribbean
/karribeen, kribbin/

• adjective relating to the region consisting of the Caribbean Sea, its islands (including the West Indies), and the surrounding coasts.

— USAGE There are two acceptable pronunciations of Caribbean: the British pronunciation puts the stress on the -be-, while in the US and the Caribbean itself the stress is on the -rib-.

08 augusti, 2006 08:47  
Blogger ajja tycker...

Men! När jag precis hittat hit och hittat bästa läsningen så slutar du skriva?

08 augusti, 2006 14:47  
Blogger aequinoxia tycker...

Tack, Petra. Jag var förvirrad där ett tag, men då kan jag fortsätta att uttala det som tidigare, trots Johnny Depp.

08 augusti, 2006 16:28  
Blogger Mio tycker...

ooh, vad shysst att någon äntligen vågar komma ut med att "carribean" är typ omöjligt att lära sig hur det uttalas! och alla säger olika.. ojoj, men nu så, nu vet man! nice ;)

10 augusti, 2006 13:04  

Skicka en kommentar

<< Home