10 augusti 2006

Män som (nästan) skulle kunna omvända mig - del 2

Salt efterlyste fler män i den här bloggen. Varsågod! Vad är det med kvinnor och bad boys? Jag skulle aldrig kunna ha ett förhållande med någon, men samtidigt är det attraktivt.

Det tyckte Buffy med. Angel var en mes, Kräk-Riley hade ingenting att komma med, men Spike - där slog det gnistor. Han lärde sig en del på hundra år, Spike.

Snygga överarmar, snygg överkropp, snygga kläder. Jag har aldrig sett James Marsters i något annat sammanhang, men som Spike är han döläcker.

6Debattinlägg:

Anonymous Anonym tycker...

aHA! Jag har funderat lite på den där "Spike" och han balanserar på gränsen för vad som är attraktivt. Med åren har jag blivit väldigt anti brittisk accent och han kan vara lite enkelspårig, men så helt plötsligt så blir han läcker!
Intressant, minsann. Också att du har nåt slags gott öga till gossen. :)

10 augusti, 2006 17:04  
Blogger ajja tycker...

Mm, på håret.. Men nog inte alls min smak. Kul att det går bra med husbyggandet och najs att det uppdateras igen :)

10 augusti, 2006 18:23  
Anonymous Anonym tycker...

Hmm, jag vet inte om jag tycker att han är så snygg. Konstigt nog inte en enda av killarn i Buffy var riktigt hot för min smak.

Tjejerna var å andra sidan fantastiska.....Buffy rocks!

Kul att du är tillbaka.

En fråga: Vad är det som din fru tycker är konstigt/mindre bra med bloggandet?

11 augusti, 2006 12:24  
Blogger aequinoxia tycker...

Nej, så snygg är han väl kanske inte, men ganska attraktiv. Jag var lite förtjust i rektor Wood också.

Buffy själv däremot gillar jag inte. Willow har sina stunder, framförallt i säsong sex, liksom Tara, men annars lyser de snygga tjejerna med sin frånvaro i Buffy, tycker jag. Tja, Faith kan hon också ibland, förstås. :-)

Min fru är lite rädd att jag lämnar ut mig för mycket, och att jag lämnar ut henne för mycket. Dessutom tycker hon att det tar för mycket tid, och är orolig över att jag inte jobbar så mycket som jag skulle kunna.

11 augusti, 2006 13:50  
Anonymous Anonym tycker...

yeah, Spike! Riley var en pussy, Angel såg alltid ut som om han luktade damm och de andra av Buffys dejter var mesar, men Spike. gaaaaah! *dreglar svårt*. Har skrivit ett och annat inlägg om honom själv. annars gillade jag de flesta i serien utom egentligen buffy och dawn för de var rätt trista egentligen. buffy ihopknäppt och bitter jämt, men de andra är lysande. Buffy-fan, moi? Oh, yeah!

11 augusti, 2006 21:34  
Blogger Visionary soul tycker...

Har inte direkt någon åsikt om Spike... har nog också lite svårt för den extremt spetsiga engelska dialekten, men tänkte i stället bidra till "problemet" med relationerna på nätet och irl.

Relationer på nätet är, eller kan vara, lika verkliga som irl-relationer. Så jag tycker inte det är konstigt att din fru har synpunkter. Och det borde vara självklart för alla par att prata igenom vad bloggandet (eller chattandet) innebär för den som ägnar sig åt det... på samma sätt som ett ivrigt umgänge irl av den ena parten, vid sidan av relationen, är något man behöver prata om. Så att man vet vad det är som gäller. Och visst finns alltid risken att man lämnar ut sig och sina kära på ett sätt som kan få negativa konsekvenser... Jag förespråkar respekt för sina nära, helt enkelt...

13 augusti, 2006 16:35  

Skicka en kommentar

<< Home