08 januari 2006

Jag borde så mycket

Jag borde försöka ta bort pricken framför gästboken.
Jag borde ta bort länken till Lottens julkalender *snyft*.
Jag borde diska.
Jag borde dammsuga.
Jag borde läsa något vettigt.
Jag borde börja förbereda uppsatsoppositionen.
Jag borde tejpa fast sladdarna i hallen.
Jag borde göra så mycket, men jag orkar inte. Så jag bloggar lite istället. Om jag bloggar om det så försvinner det kanske av sig själv. Eller nåt.

Valpen kommer hem om ungefär en och en halv vecka. Jag längtar efter honom, men jag längtar också efter att valptiden ska vara över. Att han ska vara rumsren och komma på inkallning och leka fint med sin storasyster. Vi får väl se hur det går. Jag har köpt säng till honom nu, och en matskål, koppel och halsband och sele, en leksak och ett ben, och en klicker. Hoppas att han kommer att trivas hos oss och hoppas jag klarar av att lära honom allt han behöver.

4Debattinlägg:

Anonymous Anonym tycker...

Storasyster? Har ni redan en hund och dessutom från samma familj?
Vad är det för ras egentligen. Hajade aldrig det.
Borde och borde och borde och . . . huva, skulle kunna fylla hela din kommentarplats med staplade borden.
Tror jag börjar med att plocka undan alla papper och böcker från borden istället.
=)

08 januari, 2006 18:21  
Blogger Lotten Bergman tycker...

Ta bort länken till Lottens Julkalender -- sedan kanske du kan sätta dit något annat. Man ska njuta i nuet, och nuet var ju i december!

Julkalendern återkommer i december 2006!

08 januari, 2006 22:46  
Blogger grumpyoldbitch tycker...

Jo, man BORDE så mycket... Jag vill inte ens tänka på allt jag borde.
Men finns det nån djurkännare som vet vad tusan man ska göra med katter som har fått för sig att de ska skita på fel ställe? jag börjar bli så himla trött på att var och varannan dag plocka kattskit i alkoven bland gamla tidningar, urvuxna kläder, trasiga dammsugare och annat som jag BORDE göra mig av med, sen, nån gång... (Det där med hundar som lyder lät plötsligt väldigt trevligt...) Jag misstänker dessutom att katterna gör som de gör för att protestera, för en av deras favoritmänskor har flyttat ut... Och så straffar de mej!

10 januari, 2006 15:28  
Anonymous Anonym tycker...

Gladde mig åt Din kommentar på Lottens blogg att Du såg fram emot min!
Det är inte säkert jag öppnar den för allmänheten - jag är ju blyg.

Det inspirerade mig dock att gå in på Din!

Jag känner igen sinnesstämningen!
MEN

Med min livserfarenhet har jag lärt copingstrategier!
Orsaken till Din sinnesstämning är ju "multifaktoriell".
Jag kan vid en snabb genomläsning tänka mig ex bakmällan efter slutförandet av uppsatsarbetet kombinerat med januari:
Dels har vi så litet dagsljus och när solen någon gång skiner så står den så lågt att all spindelväv och damm lyser i ögonen!

Unna Dig att pyssla om Dig!
Du behöver ladda batterierna och det gör man bäst om man lägger " vardagsplikterna" åt sidan.

Vad rätt Du tänkt!
Blogg och en god bok och frisk luft
(Du kan väl rekognoscera VAR Du ska gå gå ut med hunden)
är vad Du behöver!
Sedan kommer energin till allt det där " Jag borde..." av sig själv!

Jag vill samtidigt utfärda en varning:

Längta inte livet ur Dig:

"men jag längtar också efter att valptiden ska vara över."
Träna på att, som Lotten också påpekar, leva i nuet.
Valptiden kommer inte tillbaka!

11 januari, 2006 14:54  

Skicka en kommentar

<< Home