12 december 2005

Grrrr

*sträcker ut armarna* "Jag kan skriva. Jag är inte dum. Jag kan skriva. Jag är inte dum." Eller? Detta är liksom inte rätt tillfälle att få skrivkramp och dåligt självförtroende. Det har ju gått bra innan att bara liksom "hitta på" någonting. Det brukar bli okej i slutändan. Men varför måste allt svettas fram och slitas ut ur kroppen? Varför är jag inte smartare och varför skriver jag inte bättre? Och varför har vi ingen julmust hemma? Och vad säger det om mig att jag hux flux kan trycka ur mig två sidors intelligent analys om någonting jag inte förstår?

Dagens ord: postkolonial. Det betyder efterkolonial och används bland annat som en tidsepoksbeteckning. Det finns postkolonial teori och postkolonial litteratur och postkolonial arkeologi. Och jag har ingen aning om vad det innebär.

1Debattinlägg:

Anonymous Anonym tycker...

Så det är hit du tagit vägen.
Själv gjorde jag ett försök på webblogg.se toidigare i höstas, fast - äh, det var så tyst och opersonligt där så jag hängde kvar på msn.
Fast där är också ganska tyst och stillsamt just nu. Mörkret och begynnande julstress håller väl folk i ett fast grepp, antar jag.

Fixa lite julmust, så går anlyserande säkert lättare!
;-)

14 december, 2005 15:37  

Skicka en kommentar

<< Home