27 december 2005

Vovve!!!

Doose sade att hon tyckte att jag inte var tillräckligt personlig och efterlyste mer skitig disk och tvättstugemelodramer. Eftersom mitt kök alltid är skinande rent och tvätten alltid ren och väldoftande så finns det inte så mycket att hämta där. ;-) Men personlig kan jag kanske vara ändå. Eller nåt. Idag har det faktiskt hänt något! Något roligt och personligt. Och det stavas V-A-L-P! En liten luddig kille som ska flytta hem till oss om tre veckor eller så. I can't wait!!! Trodde aldrig att jag skulle vilja ha en egen hund, men har bara blivit mer och mer sugen. Och nu var det dags. Men vad sjutton ska han heta??

1Debattinlägg:

Anonymous Anonym tycker...

Beror väl på hur han ser ut!
Minsta lillsyrran kom just upp från Berlin med sin "hittehund", en liten tanig rackare. Den har hon döpt till Saki. (eller om det stavas med två k:n kanske)
En annan lillsyrra hade en stor schäfer tidigare, den hette Ricki.
Annars hade vi mest tikar i familjen förr så har inte några bra hanhundsnamn på lut.
Fast har kompisar som har namn som Helmer och Albin på sina hundar. Lite knäppt, tycler jag.
Skall väl helst gå och ropa bra, kort och tydligt liksom.
Äh, du får väl vänta och se hur den lurvige ser ut att heta.
Lååånga promenader och upp tidigt om morgnarna . . .
;-)

28 december, 2005 04:40  

Skicka en kommentar

<< Home